måndag 10 november 2008
Sara vs. Symaskinen 1-0
Jag valde bort syslöjd för träslöjd i sjuan. Innan det hann jag sy ihop hela mitt o cessys arbeten till ett, jag hann virka en grytlapp i ett helt annat format än Emmys trots att vi följde samma mönster, och tillverka en groda som ingen såg vad det var. Jag är helt säker på att jag valde rätt. Blod, svett & tårar har utsöndrats idag. Svordomar o saxar har kastats om vartannat. Jag har inte riktigt haft mina sinnen under kontroll. Dels beroende på kvinnliga hormoner, dels pga djävulens påfund symaskinen. Visst är en symaskin bra när den fungerar o gör som man vill, men hur ofta händer det? Oftast eller alltid kanske ni svarar på det men om man istället väljer att ställa frågan såhär: Hur ofta fungerar det när det är jag som sitter på pedalen? Aldrig fungerar det, ALDRIG!! Men jag bet ihop (dock efter de där svordomarna, saxarna, tårarna etc.) och tillslut är min Pai Mei-dräkt färdig och Fyllan i Villan-outfiten klar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar