onsdag 15 oktober 2008

aerobics. jag uttalar det fel och säger ajråbicks. igår var jag på ajråbicks och insåg att det inte bara är mitt uttal som det är fel på. jag är inte särskilt bra på själva utövandet heller. snurrar hit, snurrar dit. ett litet hopp, upp med handen o så spark, snurr, hopp, arm , sträck o böj o där är jag för länge sedan bortbollad. Det är inte själva rörelserna som är svåra. det är ju kombinationerna och att komma ihåg att sparken kommer efter hoppen o efter sparken ska man direkt upp med händerna.....jag blir imponerad över de som kan, avundsjuk på de som kan o så undrar jag varför det var just jag av fyra barn i familjen som missade att ärva en enda dansant gen!
ska strax på lunch med "mors lilla" radiogäng och över en härlig thaibuffé komma fram till nåt trevligt att prata om på fredag. kommer antagligen bli mer äta än bestämma och jag kommer säkerligen även idag hamna någonstans på bristningsgränsen mellan mätt och gravt övergödd. men lyssna på fredag mellan 18-19 på www.shore.hik.se/lyssna. "mors lilla.. gör dig snyggare"

Inga kommentarer: