jag har träningsverk. inte för att jag har tränat utanför att jag har köpt & byggt ihop en cykel. det var sjuukt jobbigt och när jag sen tog en cykeltur imorse föddes tvivel på om det var värt besväret. den är ju inte direkt den bästa cykeln jag cyklat gatan fram med...OM man säger så! så jag tog peugoten till Rimforsa o gick på barndop istället! Figge Bo Christer Törnström blev döpt inför gud, den heliga anden o hela församlingen! Var ett trevligt dop o mitt första "barn till kompis-dop".
Biobesök med Tesse: La Zona som handlar om ett överklass område i Mexico City som murats in och styr sig själva. Polisen har inte tillträde dit och övervakningskameror bevakar gatorna. Allt är otroligt skyddat och säkert tills tre killar från slummen av en slump lyckas ta sig in för att stjäla. Filmen visar människans allra sämsta sidor och hur invånarna i "La Zona" gör allt för att bevara den trygghet de byggt upp. Deras blindhet inför vad som är rätt i samband med korrupta poliser fick både mig o Tesse att när filmen var slut lämna salongen riktigt upprörda o förbannade! Skitbra film iaf. åh är fortfarande upprörd känner jag nu!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar