fredag 2 mars 2007

sunny california!

vi har kommit fram nu! semestern ar over. glada livet med ol, nachos och sena kvallar och langa sovmornar ar ett minne blott! hostell-livet ar over, och efter att frossat pa motell i calgary, missat bussen och overlevt en natt pa ett sunkigt "nupp"otell i gangsterhoodet san bernadino, en vecka i stugan soren som sen fick smeknamnet "nuck"otell och tillsist aven "prutt"otell har allt ordnat upp sig och lugnat ner sig. vackarklockan piper klockan sju varje morgon och visst om det kan vara segt att stracka sig efter knappen sa gar det lixom over nar man drar upp gardinen och soliga kalifornien halsar oss godmorgon och havregrynsgroten glatt plingar klar i mikron och vi bor 500 meter fran backen i varldens lyxigaste boende! att vi sen fatt fler puderdagar har an i fernie gor inte saken battre. har finns bara tva sorters vader. stralande sol eller snostorm! vi trodde aldrig att det skulle kunna snoa har forsta dagarna for himlens enda flack var en stooor sol men pa en timme blev plotsligt allt en enda dimma o snon var har! vart sasongskort galler bade i snowsummit och i bearmountain. bearmountain ar varldens storsta lekpark och forsta dagen satt vi bara o skakade i liften och akte runt o gapade bland alla hopp o rails o kande oss som varldens samsta bland alla grymma akare. som tur ar sa kan man hamta tillbaka sjalvfortroendet i snowsummits skona pister och lite mindre park.
en manad har gatt o tva manader kvar! kan man ha det battre an mig just nu??

Inga kommentarer: