tisdag 6 januari 2009

Läser nyheterna och väljer bort artikeln om död och fruktan i Gaza för en artikeln om att en ny undersökning visar att gravt homofoba killar blir mer upphetsade av gayporr än killar som inte är homofoba. Psykoanalytiker säger att homofobi är ett utslag av förtryckt homosexualitet. Jag mår bra av att läsa den, för den gör homofober till förlorare och på något sätt mig till en vinnare. När jag sen går tillbaka till artikeln om Gazaremsan rinner min egenkärlek snabbt av mig och jag mår illa av att jag precis suttit och klappat mig själv på axeln för att inte vara homofob när tusentals människor och barn i samma stund inte har något annat i huvudet än överlevnad och sorgen och bilderna över de som redan dött. Att jag inte bryr mig mer om det som händer i Gaza än att jag prioriterar det med ordet gayporr i rubriken som viktigare gör mig i mitt egna huvud plöstligt till en barnamördare, våldtäksman och ja-sägare till krig, tortyr och svält. Jag stänger ner sidan och går in på facebook istället. Jag har fyra nya notifications.

Inga kommentarer: