tisdag 20 januari 2009

jag vill sova. ska det vara så svårt?
tusen tankar lever apa i min hjärna. klättrar upp, ramlar ner, hänger kvar.
jag vill sova tänker jag och tittar på klockan som obarmhärtigt tickar på mot den förinställda tiden för alarm. shit jag hinner inte. jag kommer inte hinna. tick tack tick tack. aldrig kommer jag hinna. tusen tankar blir två. jag vill sova men jag hinner inte. jag kommer inte hinna somna. två tankar blir en. FAN. skärp dig. tänk på nåt annat....nåt annat?
....en tanke blir två. två tankar blir tusen tankar och tusen tankar lever apa i min hjärna. klättrar upp, ramlar ner, hänger kvar.

1 kommentar:

roccet sa...

hehe somna du? lr hann alarmet ikapp dig??