lördag 3 januari 2009
Det är synd och skam att det som kunnat bli så bra förstörs av all denna botox Nicole Kidman valt att trycka in i läpparna. Har sen jag såg trailern första gången längtat efter att de filmen "Australia" men nu när den är sedd hade jag nog hellre sluppit. Kan inte komma på någon lika krystad film. (Det blir mindre krystat under en förlossning!) Att inte lyckas förmedla en enda känsla som känns äkta på tre timmar kan väl nästan ses som en bedrift. Visst är naturen storslagen, Hugh Jackman snygg i skäggstubb och visst får man sympati för den lilla pojken, men hade man inte kunnat korta ner filmen till ungefär halva tiden och skippa allt det smöriga och kletiga. Kanske lagt iaf ett par minuter på att låta tittarna lära känna karaktärerna. Istället för att känna lycka när slutet äntligen kom och allt såklart blev bra kände mer lust att kasta något på bioduken än applådera. Slöseri på pengar. Särskilt med tanke på att filmen ska vara ngn slag officiell ursäkt till den stulna generationen aborginier.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar