det är semestertider och inget att göra på jobbet. och tristessen över att inget ha att göra gör mig så lat och uttråkad att inget blir gjort. blir arg på mig själv av mig egen lathet och aggretionerna mot mig själv förvandlar jag till irritation mot andra och nån form av benägenhet att dela med mig av det sura. därför körde jag i 70 på en 90väg i 1 ½ mil igår. enbart för att det var en sån tidpunkt då de med ett liv har bråttom men sånna som jag har all tid i världen.
det inte jag har ska inte du heller ha & det jag har ska du ge fan i att skaffa...
vet inte men fick en sån jagärbrakick på eftermiddan att jag ville ut på stan o käka sushi med någon. men när man råkat spola ner alla aktuella telefonnummer i toaletten och ens telefonbok är fylld av sånna som man ev nästan iaf lite umgicks med på gymnasiet så blir det där med sällskap lite svårare än vanligt. men jag var desperat så jag började ringa runt men tror du nån svarade. mest populär kände jag mig. men behöll mitt alterego och gick ner på stan i tron om att som alltid träffa på nån man känner. Men NAE du! blev sushi med mig själv och nån nisse med klara psykiska problem nere vid stångån. som tur var fick jag min dagliga dos av umgänge när occe slutade jobbet och vi tränade våra skateskills lite i skymundan av de coola kidzen som hängde vid rampen och rökte.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Oj, oj. Lite dåligt samvete för sushin fick jag allt, men jag svarade ju iaf i telefonen även om det var under hyperjobbstress och blev ett mycket kort samtal. Kanske sushi igen eller nåt annat gott tomorrow Friday? Kramar
Skicka en kommentar