
Två dagar till andra advent men så långt ifrån vinter! De vanliga tidningsrubrikerna så här års om blixthlaka, dålig snöröjning som skapar kaos i sthlm innerstad & århundradets vinter-aningar uteblir! I år får nog barnen invänta Fuglesangs rymdresa istället för snön! När kommer han komma iväg? kommer han hinna innan jul!
Imorgon ska jag påbörja julshoppingen. Iår ska jag vara klar i tid! Jag vet att man ska följa traditioner o göra som man alltid brukar varje jul men min julshoppingtradition ser ut så att jag panikshoppar den 23:e! Detta trots att jag varje år redan runt första advent börjar själva inköpsplaneringen. Men jag kommer inte riktig till handling. Typiskt att uttrycket " det är tanken som räknas" inte funkar i praktiken utan bara i teorin!
Igår frågade min chef mig om jag tycker det är kul med pappersarbete, o han bad mig om ett ärligt svar. Ett ärligt svar hade innehållit både svordomar & kroppsvätskor men han är ju min chef & jag är ju en hyfsat väluppfostrad flicka så svaret blev ett lite mer blygsamt " nej det är väl inte det roligaste jag vet".
Idag har jag jobbat dubbelt & därför kräver jag iaf lite medlidande! Men mot alla odds så är jag piggare än det piggaste jag varit den här veckan! Och gissa varför? Jo min stereo har nog kommit in i andra andningen eller nåt o funkar o dunkar som aldrig förr! Så från till o mellan jobben har jag o Lasse W skrålat glatt tillsammans! Det var länge sen & ett kärt återseende så e la inte konstigt man blir glad!
Det är visst nån som är tillbaka...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar