I lördas när jag jobbade hade jag på p3 i bakgrunden och snappade upp att de pratade om att den svenska tanten höll på att göra revolution! Att de sen länge glömda tantkvalitéerna i tantens lugn, inre stabilitet, civilkurage & långsamhet börjar bli mer o mer efterlängtad i det här stressiga samhället. Tantiga saker som sju sorters kakor & kafferep & tantiga looken börjar visst också komma på modet ! Mysigt tyckte jag! Jag gillar ju farmor & hon e ju tant så då borde en tantigare värld innebära mera människor av farmorslag o de låter ju som en bra värld! Bara det inte blir på modet att åka i 30 på 70 väg, eller fastna i biltvätten med avgasröret som en tant gjorde strax efter programmet slutade sändas!

I helgen tänker jag åka på en mental hälsoresa till Kalmar & Emmy! Vi ska baka pepparkakshus med superlim & dricka rödvin & bara ha de!
Förra resan till Kalmar blev ju väldans händelserik, nästan lite väl. Men skoj var det. Därför lägger jag ut en fin bild på finingarna Emmy & Viktor från den finfina resan!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar