söndag 4 maj 2008


Våren är här, och som den är här! Sol och knoppar på träden lagom till Valborg. Och vilken valborg det blev. Örsåsa med alldeles för mkt snaps, bönder & bugg. Att festa med Gustav igen var en höjdare, och självklart glömde jag bort att jag slutat dricka sprit och minnesluckorna har gladeligen stulit stora delar av kvällen ifrån mig.

Jag känner mig lite ensam. Saknar min bästa vän. Det är lätt att blanda ihop vänskap & kärlek så här på våren när ens bästa kompis är den vackraste personen man sett, och jag känner mig nästan olyckligt kär nu när hon åkt hem och lämnat mig här ensam och jävlig tillsammans med hennes mobilladdare som gör det omöjligt att nå henne när man vill eftersom batteriet redan dött!

Tur då att man har världens bästa lillebror att leka med. Vi har paddlat kanot idag. Såg så mkt fåglar, tom en fiskgjuse som seglade över sjön. Jag visste inte att det hette fiskgjuse, det är knappt jag vet det nu men min bror som vet så mkt om sånt som jag inte vet försökte stora delar av paddlingsturen dunka in alla fågelnamn i huvudet på mig. Tror faktiskt han lyckades rätt bra. Nu kan jag inte längre förstå hur jag innan turen kunde blanda ihop en skäggdoppare med en vanlig gräsand=)

Inga kommentarer: